آرشیو دی ماه 1400

فرش هاي دستبافت و ماشيني

فرش گل برجسته و ويژگي هاي آن

۲۲ بازديد

امروزه در صنعت فرش بافي شاهد پيشرفت هاي روز افزوني هستيم . ايجاد تغيير و تحولاتي در بافت فرش هاي ماشيني توانسته فرش هاي زيبايي را روانه بازار كند و با استقبال ويژه عموم روبرو شود . فرش هاي گل برجسته حاصل نتايج اين تغييرات است . ما در اين مقاله مي خواهيم شما را با ويژگي هاي فرش گل برجسته آشنا سازيم تا در خريد خود هوشمندانه تر اقدام نماييد چرا كه اين فرش زيبا براي مكان هاي خاصي مناسب است كه زيبايي فضا را دو چندان خواهد نمود ولي اگر فرش هاي ماشيني گل برجسته براي مكاني نامناسب انتخاب شود ، به همان اندازه جلوه فضا را از زيبايي در مي آورد . در ادامه با مراحل توليد ، ويژگي و مزايا و قيمت و روش خريد فرش ماشيني گل برجسته آشنا خواهيد شد .

روش توليد فرش گل برجسته

فرش هاي گل برجسته پس از توليد به وسيله دستگاه هاي بافنده شبيه فرش هاي معمولي با خاب يكسان هستند ولي به علت وجود دو نوع نخ خاب در بافت قالي كه از نوع اكريليك و هايبالك هستند ، در مرحله آهار و پرداخت فرش را تحت حرارت و دما قرار مي دهند و به اين وسيله قسمت ها يا گل هاي بافته شده با نخ هايبالك تحت حرارت و گرما شكل فرورفته به خود مي گيرد و ديگر قسمت هاي فرش ماشيني كه با الياف آكروليك بافته شده اند ، ثابت باقي مي مانند و به اين صورت است كه سطح فرش حالت برجستگي به خود مي گيرد . اكثر فرش هاي گل برجسته ، 1000شانه و 1200 شانه هستند زيرا تراكم بالا بسيار مناسب براي توليد اين گونه قالي ماشيني است و ابعاد توليد آن از تابلو فرش شروع مي شود تا فرش هاي استاندارد 6 متري ، 9 متري و 12 متري .

ويژگي هاي فرش گل برجسته

با توجه به روش توليد و نوع الياف خاصي كه در بافت اين محصول به كار گرفته مي شود ، از ويژگي هاي منحصر به فردي هم برخوردار است كه در ادامه عنوان خواهد شد . فرش هاي گل برجسته به دليل به كارگيري الياف اكريليك در آن داراي دوام و ماندگاري زيادي است . مقاومت بالاي آن در برابر عوامل محيطي مثل نور و حرارت مستقيم و عوامل فرسايشي مثل گرد و خاك گرفتگي باعث شده است طول عمر فرش افزايش يابد . الياف اكريليك تحت عمليات هيت ست بسيار نازك و مقاوم مي شوند كه اين خاصيت باعث مي شود بسيار مناسب توليد به وسيله دستگاه هاي بافنده جديد و پيشرفته شود . نازك بودن الياف اكريلك هيت ست و هايبالك در فرش هاي گل برجسته و تعداد شانه و تراكم بالاي آن باعث مي شود ظرافت و زيبايي فرش گل برجسته افزايش يابد . الياف اكريليك مقاوم در برابر حرارت و الياف هايبالك ضعيف در برابر حرارت باعث مي شوند كه با حرارت ديدن پستي و بلندي هايي در سطح فرش ايجاد شود كه بسيار جلوه آن را زيبا و جذاب تر مي نمايد . الياف اكريليك هيت ست شده بدون پرزدهي و ضد حساسيت است كه به همين دليل فروش فرش اكريليك بسيار افزايش يافته است . استحكام اين الياف بسيار بالا است و از جذب رطوبت بسيار پاييني برخوردار است .

كاردبرد فرش گل برجسته

فرش هاي گل برجسته به عنوان جديدترين و بهترين فرش هاي ماشيني كه دستخوش تغييراتي شده اند و به صورت برجسته در آمده اند ، از زيبايي خاصي برخوردارند كه بسيار براي مكان هاي لوكس و مجلل و خاص مثل فرش پذيرايي و فرش جهيزيه مناسب هستند . به دليل خاب كم و ظرافت بالاي فرش گل برجسته ، استفاده از آن براي محل هاي كم تردد كه از پاخور كم و ميزان آلودگي كمتري برخوردار هستند ، پيشنهاد مي شود . زيبايي اين مدل فرش هاي گل برجسته به گونه اي است كه در نگاه اول بيننده را به خود جذب مي نمايد . خاب بسيار كوتاه قالي باعث وجود جذابيت و ظرافت خاص در آن مي شود .

قيمت فرش گل برجسته

فرش هاي ماشيني گل برجسته به دليل به كار رفتن دو نوع الياف خاص در آن و تعداد گره هاي زياد در يك متر مربع عرض و طول يا همان شانه و تراكم و ظرافت و زيبايي بالايي كه دارد و برجستگي هاي موجود در سطح فرش به نسبت فرش هاي معمولي از قيمت بالاتري هم برخوردار است . اخيرا فرش هاي گل برجسته فروش بالايي داشته است كه موجب افزايش روند توليد آن در كارخانجات فرش بافي شده است . به همين دليل توليدكنندگان در صدد اين برآمده اند تا با ارائه خدماتي چون فروش مستقيم فرش گل برجسته و فروش اينترنتي فرش گل برجسته ، قيمت فرش گل برجسته را كاهش دهند .

براي مشاهده انواع فرش هاي 1200 شانه گل برجسته روي لنيك زير بزنيد.

https://ghasrfarsh.com