آرشیو مهر ماه 1401

فرش هاي دستبافت و ماشيني

خرید مبلمان فضای باز

۱۱ بازديد

هنگام خرید مبلمان فضای باز ، مهم است که علاوه بر موارد اساسی مانند هزینه و اندازه ، چندین فاکتور مانند عملکرد ، راحتی و مواد را نیز در نظر بگیرید چرا که اگر به درستی منصوب شوند ، در فضای خانه شما زمینه را برای تفریح و آرامش ایجاد می کند. خرید مبلمان فضای باز فرآیندی مشابه خرید مبلمان داخلی را شامل می شود، اما محیط بیرون با برخی از ملاحظات خاص همراه است.

آب و هوای خود را در نظر بگیرید

هوای شما گرم و خشک است یا در نزدیکی ساحل زندگی می کنید؟ آیا باران می بارد؟ آیا آفتاب ظهر بر فضای بیرونی شما ضربه می زند؟ اینها همه سوالات مهمی است که باید قبل از انتخاب مبلمان فضای باز به آنها پاسخ دهید. شرایط گرم و خشک می تواند باعث شکاف چوب شود ، در حالی که رطوبت مکرر باعث پوسیدگی می شود. بادهای شدید می توانند مبلمان آلومینیومی را به پرواز در آورند. آهن از بین نخواهد رفت اما در مقابل هوای آفتابی نیز مقاومت نخواهد کرد. خورشید شاید از همه بدتر باشد. باعث کم رنگ شدن رنگ و تغییر رنگ پارچه ها و چوب می شود و به طور کلی پلاستیک و سایر مواد مصنوعی را تخریب می کند. برای انتخاب مبلمان دوام آور ، در مورد خصوصیات ذاتی مواد واقع بین باشید. فلز تا حد زیادی تحت تأثیر نور خورشید قرار نمی گیرد به همین ترتیب ، مبلمان چوبی ممکن است با کیفیت مناسب ، کارخانه ای ، مقاوم در برابر آب و هوا ارائه شود ، اما ، در نهایت ساییده و خراب می شود ، و شما با دوباره کاری چوب یا جایگزینی مبلمان روبرو خواهید شد.

فضای باز خود را اندازه بگیرید
در نظر بگیرید که چقدر فضا لازم دارید و چگونه شکل گرفته است. آیا یک بالکن باریک و بلند است یا یک عرشه پهن؟ دقیقاً مانند مبلمان اتاق نشیمن یا خانواده ، از محوطه و شکل فضای بیرون خود برای تعیین اندازه مبلمان فضای باز و گروه بندی بالقوه ای که در آن قرار می گیرد استفاده کنید. از همه مهمتر ، اطمینان حاصل کنید که فضای کافی در اطراف مبلمان خود بگذارید تا راحت در آن قدم بزنید. اصول مشابهی را که برای استفاده در داخل خانه استفاده می کنید ، اعمال کنید.

برای یک فضای کوچک ، یک ست میز میله ای ممکن است بهتر از یک میز ناهار خوری معمولی کار کند ، زیرا میزهای میله باریک تر هستند و صندلی ها فضای کمتری نسبت به صندلی ها دارند. همچنین می توانید به میز و صندلی های کافه ای هم نگاهی بیندازید ، زیرا مشخصات آنها کوچکتر است.قبل از اینکه برای خرید مبلمان بیرون بروید ، یک طرح کلی از فضا تهیه کنید ، ابعاد آن را اندازه بگیرید و آنها را روی نقاشی بنویسید. نقاشی و نوار اندازه گیری را با خود به فروشگاه بیاورید. تا زمانی که استعداد فضایی نداشته باشید ، آسان نیست که تناسب را در سر خود اشتباه بگیرید و در نهایت مبلمان را خیلی کوچک یا به احتمال زیاد خیلی بزرگ برای فضای خود انتخاب کنید.

تعیین محل قرارگیری مبلمان
آیا فضای خارج از منزل شما در معرض عناصر است یا پوشش بالایی دارید؟ آیا مبلمان شما روی زمین و چمن نرم یا روی یک سطح سخت مانند یک عرشه چوبی یا یک کفی که سنگفرش دارد قرار می گیرد؟ این به شما کمک می کند تا موادی را انتخاب کنید که برای محیط و محیط پیرامون شما مطابقت داشته باشد. به عنوان مثال ، چوب های نرم مانند کاج را روی یک سطح علفی و در یک مکان در معرض قرار ندهید. رطوبت موجود در زمین می تواند باعث پوسیدگی چوب شود. رطوبت همچنین می تواند باعث خوردگی برخی فلزات شود.

به راحتی توجه کنید
برای استراحت از مبلمان فضای باز خود استفاده خواهید کرد ، بنابراین از راحتی آن اطمینان حاصل کنید. اگر صندلی ها و سالن ها کوسن ندارند ، همیشه می توانید کوسن و بالشتک آن را بخرید یا سفارش دهید. حتما پارچه ای انتخاب کنید که در فضای باز در مقابل عواملی همچون نور خورشید مقاومت خوبی داشته باشد.

در هنگام خرید کوسن به خاطر داشته باشید که در مدت طولانی که از مبلمان استفاده میکنید احتمالاً یک یا چند بار کوسن را تعویض خواهید کرد. در صورت عدم استفاده از اثاث یا لوازم داخلی، بهترین شکل ظاهری را برای شما به ارمغان می آورند. اگر می توانید بعد از هر بار استفاده آنها را کنار بگذارید.

فضای ذخیره سازی را فراهم کنید
اطمینان حاصل کنید که فضای لازم برای ذخیره مبلمان فضای باز خود را برای زمستان در اختیار دارید. گاهی اوقات ، حتی روکش مبلمان نیز محافظت کافی را ایجاد نمی کند ، به خصوص برای موادی مانند حصیری. یا برای وسایل خود فضای ذخیره سازی داشته باشید ، یا چیزی خریداری کنید که بتوانید در ماه های زمستان از آن در فضای داخلی استفاده کنید. اگر فضای ذخیره سازی شما واقعاً محدود است ، مبلمان فضای باز را که صاف تا می شود در نظر بگیرید.

بودجه خود را در نظر بگیرید
در پایان ، بودجه شما تعیین می کند که چه چیزی را می توانید خریداری کنید ، اما خرید مبلمان با کیفیت ارزش بیشتری نسبت به محصولات ارزان قیمت دارند که ماندگار نیستند. اگر در حال صرفه جویی هستید، گزینه هایی وجود دارد که می توانید بهترین کیفیت را برای پول خود بدست آورید.

با نزدیک شدن به فصل پاییز ، در اواخر آذرماه مبلمان فضای باز را خریداری کنید. این زمانی است که به احتمال زیاد تخفیف می خورد .

موادی را در نظر بگیرید که قیمت کمتری دارند اما همچنان دوام دارند ، مانند آلومینیوم یا رزین سنگین ، یا به دنبال چوب های ارزان قیمت باشید.

به فروشگاه های مبلمان سر بزنید و بهترین کیفیتی را که می توانید پیدا کنید خریداری کنید. مبلمان فضای باز معمولاً دست دوم هم فروخته می شود. بخاطر داشته باشید که همیشه می توانید مبلمان دست دوم را رنگ آمیزی یا آنها را اصلاح کنید و به راحتی می توانید آنها را با کوسن و بالش های جدید آراسته کنید.


https://talayieh.com/

معیارهای انتخاب و تشخیص یک ناهارخوری خوب

۹ بازديد

یک ناهارخوری خوب، صرفا یک میز وصندلی برای غذا خوردن نیست، بلکه می تواند، کانونی گرم برای صرف مهربانی ها ودلخوشی ها نیزباشد. این روزها برای خرید یک ناهارخوری خوب و ایده آل، که متناسب با سلیقه و دکوراسیون منزل شما باشد وهم چنان از کیفیت مطلوبی نیز برخوردار باشد، باید یک کفش آهنین به پا داشته باشید.

چرا که امروزه متاسفانه با وجود تنوع های بسیاردر مدل و جنس های ناهارخوری ونیز افزایش نمایشگاه های عرضه کننده ناهارخوری، هم چنان در کنار مدل های اصل و اورجینال مدل های تقلبی و فیک نیز وجود دارد، که از نظر شکل و ظاهر با مدل اصل خود بسیارشبیه هستند، اما با کیفیتی بسیار پایین ترولی با همان قیمت اصل خود به فرو می رسند. اما جای سوال است که با وجود این چنین شباهت هایی، چگونه می توانیم یک ناهاری خوب و با کیفیت خریداری نمائیم؟

نگران نباشید!! من خود زخمی و فریب خورده این شباهت های کاذب و مدل های تقلبی بوده ام و تا مدت ها بعد از خرید ناهارخوری به ظاهر اصل، ناراحت بودم که چرا بی گدار به آب زده و قبل از خرید ناهارخوری بررسی و تحقیق نکردم .

اما امروز من سعی کرده ام در این مقاله با تکیه برتجربه هایی که مدتهاست درعرصه تولید ناهارخوری و مبلمان داشته ، تمام فوت وفن های خرید ناهارخوری خوب را برایتان بیاورم ،تا بتوانید با مطالعه آن ها ، لذت خرید ناهارخوری خوب را تجربه کنید و مانند من در گذشته نه چندان دور، گرفتار بازارهای تقلبی و سیاه نشوید.

معیارهای انتخاب و تشخیص یک ناهارخوری خوب
  ۱. راحت و استاندارد باشد

امیدوارم شما از آن دسته از آدم هایی نباشید، که هنگام خرید میز و صندلی ناهارخوری تمام زوایا ازجمله : پایه میزو صندلی ناهارخوری ، زیبایی وجنس آن را بررسی می کنید. اما از فاکتورمهم استاندارد بودن صندلی و میز غافل می شوید، چرا که بخشی از هدف ما برای خرید یک ناهارخوری خوب، جلوگیری از عادت های بد نشستن و شکل گیری نامناسب ستون فقرات است.

یکی از مهم ترین خصوصیات یک صندلی استاندارد، ارتفاعی است که کف صندلی شما تا زمین دارد. ارتفاع صندلی باید به گونه ای باشد که هنگامی که کف پای شما به طور کامل روی زمین می گیرد، حالت زانوی شما با سطح زمین به حالت زاویه ی ۹۰ درجه باشد. اگر این ارتفاع به طور مناسب تنظیم نشود به قسمت های نرم پشت ران و استخوان های لگن فشار وارد می آورد.

کف صندلی نیز باید به گونه ای باشد که عرض آن از عرض باسن شما بیشتر باشد ، که شما به راحتی بتوانید تعادل خود را برقرار نمائید. وعلاوه بر آن از راحتی و نرمی ایده آل  برخوردار باشد که هنگام نشستن طولانی مدت روی آن احساس ناراحتی و پریشانی نکنید .

علاوه بر آن استاندارد بودن ، تکیه گاه صندلی بسیارحایز اهمیت است ، چرا که اگر ستون فقرات شما در وضعیت نامناسب خود قرار بگیرد، سایر اندام ها مانند گردن  را نیز درگیر می کند.  پس باید به گونه ای تنظیم شود که انحنای  ستون فقرات شما به راحتی در آن جای بگیرد وارتفاع آن نه زیاد کوتاه و نه زیاد بلند باشد.

پس از انتخاب یک صندلی ایده آل میزی را نیز انتخاب کنید، که ارتفاع آن متناسب با صندلی شما باشد. مطمئن باشید انتخاب یک میز و صندلی استاندارد غذا خوردن را برای شما دلچسب تر خواهد کرد.

از مواد اولیه مرغوب ساخته شده باشد.    
یک ناهارخوری خوب بدون شک باید از مواد اولیه خوب ومرغوبی نیز ساخته شده باشد، که بتواند علاوه بر داشتن ظاهری جذاب و کارآمد، با گذشت زمان دچار فرسودگی نشود. واز دوام و طول عمر مطلوبی برخوردار باشد .

زرشک و خواص بی نظیر آن

۱۰ بازديد
زرشک و خواص بی نظیر آن
میوه زرشک از گیاه زرشک که به صورت درختچه های خار دار و برگ ریز بدست میاید. کاربردهای دارویی این گیاه بیش از 200 سال برای همگان شناخته شده است، از مهمترین خواص آن می توان به سم زدایی بدن، آرامبخش بودن و کنترل کلسترول بدن و درمان بیماری های گوناگون اشاره نمود. در کنار خواص دارویی این گیاه در مصارف خوراکی به صورت روزمره نیز قابل استفاده است که تاثیر بسزایی در سلامت بدن، کنترل و پیشگیری از بیمارهای دارد.

زرشک درجه یک
ارزش غذایی زرشک:
دانه های بیضوی گیاه زرشک غنی از ویتامین C، ویتامین های گروه B، مواد معدنی نظیر روی و تیامین و... میباشد. همچنین حاوی آنتی بیوتیک جهت از بین بردن انواع قارچ، باکتری و پروتوزوآ میباشد. بجزء میوه زرشک، ساقه و حتی پوسته ریشه زرشک حاوی موادی همچون ایزوکوئینولین و آلکالوئیدها است که در درمان انواع بیماری ها قابل استفاده است.
هر 100 گرم از گیاه زرشک شامل (میزان کالری: 316 کالری ) :
24 میلی گرم ویتامین C
63.9 گرم کربوهیدرات
27.2 گرم قند
3.6 گرم پروتئین
3.5 گرم چربی
7.4 گرم فیبر رژیمی
مهمترین خواص زرشک
1- آنتی بیوتیک قوی
از زرشک به عنوان یک گیاه ضدقارچ ضدباکتری یاد میشود، همچنین در درمان و کنترل التهاب های ناشی از عفونت موثر است، به طور کلی برای درمان و بهبود عفونت های مربوط به مجاری ادرای، دستگاه گوارش و دستگاه تنفسی قابل استفاده است. همچنین برای درمان گلودرد ناشی از سرماخوردگی، گرفتگی بینی، سینوزیت و ... به دلیل حجم بالای ویتامین C موجود در آن استفاده میشود. به دلیل داشتن خواص ضد قارچی در درمان و کنترل عفونتهای ناشی از قارچ های پوستی نیز کمک شایانی می کند.
2 - کبد و کیسه صفرا را پاک می‌کند
مهمترین اندام بدن جهت سم زدایی و پاکسازی بدن از مواد مضر همچنین تولید صفرا برای هضم چربی در بدن کبد است. بربرین موجود در گیاه زرشک سبب پاکسازی کبد، ترشح صفرا در کبد (صفرا در مراحل گوارش به عنوان یک ملین خفیف و هضم چربی ها نقش ویژه ایی دارد) و کلاً سم زدایی بدن می شود.
2- بیماری های دستگاه تنفس و گلو درد
میوه های زرشک غنی از ویتامین c است به همین دلیل درد درمان سرماخوردگی و گلو درد مناسب است. خواص ضد عفونی و ضد التهابی زرشک در درمان بیماریهای تنفسی نظیر برونشیت، سینوزیت و ... موثر است.

خرید زرشک


3- کنترل کلسترول خون
فیبر رژیمی در زرشک جهت کنترل کلسترول بد بدن و تولید کلسترول خوب بدن موثر است.
4- سلامت چشم و قدرت بینایی
بربرین موجود در زرشک جهت سلامت چشم و افزایش قدرت بینایی بسیار مفید است.
5- کنترل و درمان دیابت
یکی از بیماری های خونی که به علت ازدیاد سطح قند خون ایجاد میشود، دیابت است، بربرین تاثیر مثبتی بر هورمون انسولین دارد و سبب تنظیم قند خون میشود، در یک آزمایشی مشخص شد که مصرف 500 میلی گرم از میوه زرشک در دو یا سه دوز در روز به مدت سه ماه همانند داروی متفورمین در بدن تاثیر می گذارد.
6- بهبود سلامت قلب و عروق
مهمترین ویژگی زرشک تاثیر آن به بهبود گردش خون و سلامت قلب و عروق، در درمان فشار خون، انواع بیماری های قلبی موثر است.
7- تنظیم فشار خون
زرشک سبب عملکرد صحیح رگ ها شده و همچنین باعث کنترل عملکرد قلب و گردش خون در رگها شده و از افزایش فشار خون جلوگیری می کند.
10- محرک جهت تولید گلبول سفید خون
تولید مناسب گلبول سفید سبب جلوگیری از لخته شدن خون و التیام سریع زخم ها میشود.


زرشک
11- دارای خواص آنتی اکسیدانی
یکی از فاکتورهای مهم جهت مبارزه با رادیکال های آزاد خون و افزایش سبستم ایمنی و در نتیجه تقویت بدن، آنتی اکسیدان ها هستند، میوه زرشک سرشار از آنتی اکسیدان های مفید و ضروری برای بدن است.
12- بهبود میزان جذب آهن در بدن
آهن از جمله مواد مورد نیاز بدن است که در برخی موارد عمل جذب آن با مشکل برمی خورد، ویتامین c یکی از عوامل موثر در جذب آهن است که سبب بهبود جذب آن در بدن می شود، به دلیل غنی بودن زرشک از ویتامین C مصرف مناسب آن سبب بهبود جذب آهن در بدن شده و در درمان کم خونی بسیار موثر است.
13- جلوگیری از سرطان
گیاهانی که دارای رنگدانه قرمز هستند، اصولا غنی از آنتی اکسیدان و ویتامین c هستند که مانع از رشد سلولهای سرطانی و کنترل آنها میشود.
14- کاهش التهاب های پوستی
میوه زرشک به دلیل داشتن خاصیت ضد التهابی برای درمان و کنترل ناراحتی های پوستی مانند جوش، چروک پوست و ... مناسب است.
15- افزایش و بهبود سیستم ایمنی بدن
زرشک به دلیل منبع غنی از آنتی اکسیدان سبب کنترل رادیکال های آزاد بدن و در نتیجه بهبود سیستم ایمنی بدن میشود.

موارد منع مصرف زرشک و عوارض جانبی آن
- مصرف زرشک در مقادیر کم هیچ عارضه ایی ندارد ولی مقدارهای زیاد سبب ایجاد مشکلاتی همچون استفراغ و خونریزی بینی میشود.
- مصرف زرشک برای کبد بزرگسالان مناسب است ولی برای کودکان مناسب نیست و دچار مشکلاتی میشوند.
- در زنان باردار (در موارد نادر) سبب سقط جنین می شود.
- برای افرادی دیابتی مصرف زرشک نباید همزمان با زمان مصرف دارو باشد.

بسته بندی تبلیغاتی زعفران

۹ بازديد
بسته بندی تبلیغاتی زعفران
زعفران یکی از گرن بهاء ترین ادویجات در دنیا است که عطر و رنگ آن برای تمامی افراد شناخته شده است. در کنار کاربردهای خوراکی این چاشنی گران بهاء خواص دارویی آن نیز بسیار قابل توجه است به همین دلیل حفظ و نگهداری آن دارای اهمیت فوق العاده ایست. برای فروش زعفران در مقدارهای کم و بصورت جزئی از طریق انواع بسته بندی صورت می پذیرد. انتخاب نوع بسته بندی زعفران بسیار حاض اهمیت است نخست اینکه از نظر ظاهری شکیل و زیبا باید و دوم اینکه به گونه ایی باشد که از زعفران در برابر عوامل محیطی محافظت نماید. به طور کلی بسته بندی زعفران میبایست به گونه ای باشد که زعفران را در برابر عواملی شیمیایی، فیزیکی و بیولوژیکی محافظت نماید.


پک تبلیغاتی زعفران
عوامل شیمیایی
عوامل محیطی موثر بر کیفیت زعفران شامل، نور خورشید، رطوبت و اکسیژن که سبب می شود زعفران عطر و بو و طعم خود را از دست بدهد، انتخاب نوع بسته بندی به طور ویژه ایی زعفران را در برابر این عوامل محافظت می کند. نوع بسته بندی باید به گونه ایی باشد که از ورود هوا، نور خورشید و رطوبت به داخل جلوگیری کند.
عوامل فیزیکی
استحکام بسته بندی زعفران در کنار زیبایی آن میبایست به گونه ایی باشد که زعفران را در زمان حمل و نقل از آسیب های احتمالی همچون تغییرات دمایی، ضربه و ... محافظت نماید.
عوامل زیستی و بیولوژیکی
بسته بندی زعفران از ورود میکروارگانیسم ها، گرد و خاک و حشرات به داخل زعفران جلوگیری می کند، این ویژگی مانع از فاسد شدن و افزایش عمر مفید زعفران برای سالیان متمادی می شود.
ظروف تبلیغاتی زعفران
بسته بندی های و پک های تبلیغاتی و هدیه ایی زعفران از جمله زیباترین و ارزشمند ترین هدایاست که توسط شرکت ها و ادارات خصوصی و دولتی در مناسبت های متنوعی هدیه داده میشود.
هدایای تبلیغاتی زعفران کادویی جزو شیک ترین هدایای به روز و پرطرفدار هستند که به خصوص در سازمان ها و یا شرکت های خصوصی و دولتی در مناسبت های مختلفی همچون جشن ها و اعیاد ملی-مذهبی به پرسنل و مشتریان سازمانی هدیه داده می شوند.
به دلیل ارزشمند و پرکاربرد بودن این چاشنی می تواند به عنوان یک هدیه گران بهاء و خاطره انگیز، هدیه تبلیغاتی متفاوتی باشد. این محصول زیبا گزینه بسیار مناسبی برای سازمان ها و شرکتهای دولتی و خصوصی به عنوان هدیه تبلیغاتی برای سال جدید و ایام نوروز است. مزیت دیگر این محصولات می تواند به عنوان یک شاخص یا یک کاریت ویزیت جهت کسب و کار باشد و بر روی هر یک از این ظروف بسته بندی امکان درج اطلاعات کافی از کسب و کار شما فراهم شده است، این پک های تبلیغاتی شامل انواع جعبه های چوبی مخملی و قوطی های خاتم زعفران در انواع اشکال و سایزها میباشد.

زعفران درجه یک
انواع ظروف تبلیغاتی زعفران
ظروف متنوعی را برای پک تبلیغاتی یا هدیه ایی زعفران در نظر می گیرند که شامل:


ظروف خاتم کاری
یکی از زیباترین و در عین حال مستحکم ترین نوع ظروف بسته بندی زعفران است که در اصل برای مصارف صادراتی زعفران به کشورهای آمریکا و اروپا استفاده میشود، در واقع ظروف فلزی هستند که با هنر خاتم کاری که یکی از قدیمی ترین و زیباترین هنرهای اصیل ایرانی است تزئین شده است.
ظروف تبلیغاتی چوبی
در این نوع بسته بندی ظروف زعفران به همراه یک زعفران ساب یا هاون موجود است و توسط روکش های مختلفی نظیر مخمل پوشیده میشوند، علاوه بر این به عنوان یک محافظ عالی از ظروف زعفران از عوامل محیطی نظیر رطوبت، دما و نور خورشی است. ظروف چوبی دارای اشکال و اندازه های متنوع میباشد. از این پک زیبا علاوه بر مصارف تبلیغاتی و هدیه ای جهت مصارف صادراتی زعفران به عنوان یک محصول شکیل و کاربردی قابل استفاده است.

بسته بندی تبلیغاتی
بسته بندی جعبه مخملی
به طور معمول در دو رنگ سرمه ای و قرمز تولید میشود و در بین مصرف کنندگان زعفران طرف داران خاص خود را دارند، این پک نیز از ظروف داخلی خود و زعفران در برابر عوامل محیطی مخرب محافظت نموده و سبب افزایش طول عمر زعفران می گردد.
سخن پایانی
زعفران تبلیغاتی می تواند به عنوان یک هدیه لوکس و کاربردی نظر هر شخصی را به راحتی به خود جلب نماید. کاربردهای گوناگون زعفران چه در مصارف خوراکی و چه کاربردهای درمانی اهمیت این موضوع را دو چندان کرده است. بسته بندی تبلیغاتی زعفران مرینوس مجموعه ایی از ظروف خاتم کاری و جعبه های چوبی به همراه روکش مخملی که زیبایی آنرا دو چندان نموده میباشد.