آرشیو مرداد ماه 1401

فرش هاي دستبافت و ماشيني

معرفی زعفران شکسته یا زعفران نرمه

۱۸ بازديد

زعفران دارای انواع گوناگونی نظیر زعفران نگین، زعفران سرگل، زعفران پوشالی و زعفران شکسته یا زعفران نرمه میباشد. زعفران شکسته از کلاله های شکسته و خرد شده زعفران بدست میاید. در این گفتار به معرفی زعفران شکسته و خصوصیات آن، مصارف و کاربرد آن می پردازیم، با ما همراه شوید.

زعفران نرمه چیست؟

در زمان خشک کردن و جداکردن کلاله های زعفران برخی از کلاله های درشت ریز و خرد می شوند، که در نهایت زعفران شکسته بدست میاید. زعفران نرمه گونه ایی از زعفران است که در مقایسه با دیگر انواع زعفران دارای قیمت پایین تری است و برخلاف دیگر زعفران ها نیاز به خرد کردن و سائیدن ندارد.

زعفران نرمه

خصوصیات زعفران نرمه

نرمه زعفران دقیقا نظیر زعفران نگین و سرگل است ولی دارای شکل ظاهری متفاوتی و دارای عطر و بو و رنگ لعاب همانند زعفران است. رنگ دهی و کیفیت این نوع زعفران همانند زعفران سرگل است و تنها به صورت شکسته و خرد شده است که این امر سبب کاهش قیمت آن در مقایسه با سایر زعفران ها شده است.

 

 

کاربرد زعفران نرمه

از زعفران نرمه در مکان های گوناگونی نظیر رستوران ها، به عنوان چاشنی مزه دهنده انواع غذا ها، قنادی ها برای مزه دار کردن و رنگ دهی انواع شیرینی و دسر، آشپزخانه، کترینگ ها، اغذیه فروشی ها، کارخانجات تولید کننده انواع دسر، نوشیدنی، بستنی و کیک، منازل جهت پخت انواع غذا و نوشیدن، دمنوش ها و ... به جهت مقرون به صرفه بودن، قدرت رنگ دهی مناسب این نوع زعفران در مقایسه با سایر زعفران هاست. به طور کلی در مصارفی که ظاهر و زیبایی زعفران اولویتی نداشته و قیمت و کیفیت آن دارای اهمیت است استفاده میشود.

نکته: بهتر است زعفران را به صورت خرد شده و نرمه خریداری نکنید، بهتر است انواع زعفران نگین و سرگل خریداری و در زمان نیاز، مقداری از آنرا سائیده و مصرف نمائید. همچنین به دلیل شکل ظاهری زعفران (خرد و شکسته بودن آن) میزان تقلب و کلاهبرداری در آن بسیار بالا بوده و برای اطمینان از کیفیت زعفران نیاز به انجام آزمایش است.

خرید زعفران نرمه

امکان تقلب در زعفران شکسته

افراد سودجو بسیاری در بازار زعفران اقدام به تولید زعفران های تقلبی می کنند، در زعفران نرمه یا زعفران شکسته به دلیل شکل ظاهری خرد شده امکان تقلب بسیار بالایی دارد و افراد متقلب از طریق رنگ کردن گیاه گلرنگ و گوشت گاو ریز ریز خشک شده، آنرا بجای نرمه زعفران بفروش میرسانند. در صورت نیاز به خرید زعفران نرمه، از فروشگاه ها و افراد متعبر اقدام به خرید آن نمائید تا از اصل و اعتبار زعفران اطمینان داشته باشید.

چگونگی تولید زعفران نرمه

برای برداشت گلهای زعفران قبل از طلوع خورشید، کشاورزان در مزارع زعفران اقدام به چیدن گلهای زعفران می کنند، سپس برای جدا سازی زعفران گلهای را به مکان خاصی منتقل میکنند.

در طی فرآیند جداسازی دسته زعفران را توسط قیچی برش داده میشود، که سبب خرد شدن کلاله های زعفران میشود، یا در زمان انتقال زعفران کلاله های آن شکسته شده و بعد از الک کردن، کلاله های سالم در الک باقی مانده و شکسته ها از الک عبور می کند که به آن زعفران نرمه می گویند.

انواع زعفران نرمه

زعفران شکسته بسته به درصد شکستگی و عطر و بوی آن به انواع مختلفی دسته بندی میشود.

نحوه تشخیص زعفران نرمه

زعفران نرمه را در ابتدا می توان بر اساس ویژگی ظاهری آن تشخیص داد، زعفران نرمه شامل کلاله هاس شکسته زعفران است.

 

زعفران مرغوب

نحوه تشخیص مرغوب بودن زعفران نرمه

در ابتدا بهتر است زعفران شکسته شده خریداری نکیند، در صورت نیاز زعفران را از فروشکاه یا فرد قابل اطمینانی خریداری کنید تا مطمئن باشید که زعفرانی که تهیه نموده اید باکیفیت و مرغوب است، بهترین را برای تشخیص اصل بودن زعفران نرمه بررسی آن توسط آزمایشگاه میباشد.

میزان رنگ دهی زعفران شکسته

قدرت رنگدهی زعفران نرمه ۲۱۰ تا ۲۶۰ واحد میباشد.

قیمت زعفران نرمه

زعفران در مقایسه با انواع دیگر زعفران دارای قیمت کمتری است و علت آن به دلیل ظاهر خورد شده آن است و از نظر کیفیت عطر و بو و قدرت رنگدهی آن با زعفران سرگل و نگینی فرقی ندارد.

 https://merinoussaffron.com

زعفران نگین و کاربردهای آن

۱۳ بازديد

زعفران از گذشته تا به امروز یکی از پرکاربردترین و ارزشمندترین چاشنی ها شناخته شده است، بجز مصارف خوراکی در طب سنتی به عنوان یک گیاه دارویی موثر و ارزشمند نیز شناخته شده است.

در این گفتار به معرفی زعفران و به طور ویژه زعفران نگینی خواهیم پرداخت. با ما همراه شوید.

زعفران نگین چیست؟

چگونه تهیه می شود و فرآیند خشک کردن آن

مشخصات زعفران نگینی و انواع آن

نحوه خرید اینترنتی زعفران نگینی می پردازیم.

معرفی زعفران

زعفران گران قیمت ترین ادویه در تمام دنیاست و به عنوان پادشاه ادویه های شناخته میشود. هم در طب سنتی و هم در طب امروز از خواص زعفران بسیار گفته شده است. زعفران در کنار کاربردهای درمانی در طب هم به عنوان چاشنی در انواع غذا و شیرینی و دسر برای عطر و طعم و رنگ و لعاب غذا استفاده میشود.

انواع تولیدات زعفران بر اساس فاکتورهای زیر دسته بندی میشوند که شامل:

  • میزان رنگ دهی
  • درصد شکسته و نرمه
  • ضخامت و طول کلاله
  • محل جداسازی کلاله
  • پیچ و تاب و فر خوردگی تار

 

 

زعفران نگین چیست؟

علت نامگذاری زعفران نگین به دلیل زیبایی آن در مقایسه با انواع مختلف زعفران است و هرچه قلم های بزرگ تر باشد قیمت آن افزایش یافته و به نام زعفران سوپر تغییر نام می دهد. یکی از راههای شناخت زعفران نگینی از شکل و نمای کلی ظاهری زعفران است تا در نگاه نخست بتوان آنرا شناسایی کرد.

          شکل ظاهری رشته کامل زعفران

 

مشخصات ظاهری زعفران نگین

کلاله های زعفران کاملاً از یکدیگر جدا هستند

دارای رنگ قرمز یک دست و خوش رنگ

دارای قلم های بزرگ

قلم ها فرخوردگی ندارد یا مقدار آن بسیار کم است

زعفران نگین

نحوه تهیه زعفران نگینی و فرآیند خشک کردن آن

زعفران نگینی در واقع قسمتی از تار زعفران است که در موقع پاک کردن زعفران سه کلاله آن از قسمت های سفید یا ریشه و قسمت های نارنجی یا بوری به طور کامل جدا شده است و هیچ رنگی بجزء رنگ قرمز در آن دیده نشود، به طور کلی هرچه این تارها درشت تر باشد، میزان رنگ دهی و شکل ظاهری زیباتری دارد.

نکته: باید به این موضوع هم توجه داشت که اگر کلاله زعفران بیش از اندازه درشت باشد، به این معناست که در مراحل کاشت زعفران از مقدار زیادی کود شیمیایی استفاده شده است.  

پاک کردن زعفران نگینی

 خشک کردن نگینی

یکی از مراحل آماده سازی و تولید زعفران خشک کردن آن است، برترین روش خشک کردن و تهیه زعفران نگینی استفاده از دستگاه خشک کن صنعتی و خانگی است.

زعفران شبه نگین چیست؟

زعفران شبه نگین به زعفرانی که بین زعفران نگینی و پوشالی است اطلاق می شود و برای پاک کردن دقیق انجام نشده است و به همراه کلاله قرمز مقداری زردی نیز وجود دارد. بر همین اساس قیمت آن کمتر است و توسط عده ایی متاسفانه با نام زعفران نگینی به فروش میرسد.

مصارف زعفران نگین

در برنامه ها و مهمانی های خاص که میزان رنگ دهی زعفران برای شما بسیار حاض اهمیت است، زعفران نگین حرف نخست را میزند.

قسمت های مختلف زعفران نگینی

به گونه ایی از زعفران اطلاق میشود که در آن تارهای 3 شاخه ی کلاله (قسمت های قرمز) بدون سفیدی ریشه یا خامه از دیگر قسمت های تار زعفران جدا می گردد.

نحوه تولید زعفران نگینی

در فرآیند خشک و تولید زعفران میبایست کشاورزان قبل از طلوع خورشید فرآیند جمع آوری گلهای زعفران را انجام داده و سپس با انتقال آنها به مکان مورد نظر در طی فرآیند جداسازی ریشه کامل زعفران از گل، در همان زمان سه رشته کلاله را از یکدیگر جدا نموده و زعفران جدا شده را به خشک کن انتقال داده و عملیلت خشک کردن زعفران نگینی را آغاز می کنند.

میزان رنگ دهی زعفران نگینی

در بین انواع دیگر زعفران قدرت رنگ دهی زعفران نگینی در محدوده 230 الی 270 است.

انواع زعفران نگین

به طور کلی سه نوع زعفران نگینی وجود دارد.

زعفران نگینی درجه یک:

کاملا کلاله ها از هم جدا شده و دارای تارهای ضخیم بوده و هیچ کدام دارای فر خوردگی نمیباشد.  

زعفران نگینی درجه دو:

در این نوع هم کلاله ها کاملاً جدا شده، فر خوردگی دیده نمیشود، اما اندازه های کلاله ها مقداری زیر و درشت است.

زعفران نگینی درجه سه یا شبه نگین:

کلاله ها به طور کامل جدا شده است اما مقداری فرخوردگی و اندازه تارها به صورت ریز و درشت است.

زعفران نگین پرسی یا اتویی:

در طی فرآیند فرآوری رشته های قرمز زعفران تحت پرس مسطح و تخت میشود، این نوع زعفران در بازار کمیاب است و برای تهیه آن میبایست سفارش تهیه آن داده شود.

تفاوت زعفران سرگل و زعفران نگینی

تشخسث دو زعفران نگینی و سرگل برای عوام کار راحتی نیست و آن هم به علت تشابه بسیار زیاد این دو زعفران با یکدیگر است. وجه تمایز زعفران نگینی، طول کلاله بزرگتر، بدون فرخوردگی و صاف، فاقد شکستگی و تمامی کلاله ها ضخیم هستند، ولی در زعفران سرگول طول کلاله قد کوتاه تر، سرگل مقداری فرخوردگی دارد و تا حدودی دارای شکستگی و کلاله های زعفران دارای ضخامت های مختلف کوچک و بزرگ است.

 
زعفران خاتم نگینی

زعفران نگین سوپر چیست؟

در مقایسه با سایر زعفران های نگینی به زعفرانی سوپر اطلاق میشود که دارای کلاله های بزرگ تر از حالت عادی هستند و در بازار چین خریدار زیادی دارد. از مهمترین ویژگی این زعفران داشتن کلاله درشت و بزرگ است. این نوع زعفران دارای قدرت رنگ دهی فوق العاده ایست و مقدار کروسین و سافرانال آن در مقایسه با دیگر زعفران ها بسیار بیشتر است.

عوامل موثر بر قیمت زعفران نگینی

عوامل متعددی بر قیمت زعفران تاثیر گذار است، تغییر هر کدام به طور موثری بر قیمت نهایی زعفران تاثیر گذار است، از آن جمله می توان به:

  • میزان تقاضای داخلی و جهانی زعفران

زعفران به عنوان گران ترین ادویه در بازارهای داخلی و خارجی شناخته شده است. زعفران به دلیل خواص بسیار زیاد ولی در عین حال گران، میزان قدرت خرید مردم به افزایش یا کاهش تقاضای زعفران موثر است. 

صادرات زعفران

  • تغییرات و نوسانات قیمت ارز

ایران یکی از بزرگترین تولیده کننده های زعفران است و 80 درصد زعفران در بازارهای جهانی توسط ایران تامین میشود، بر همین اساس تغییر نرخ ارز به صورت مستقیم بر قیمت زعفران تاثیر می گذارد. افزایش قیمت دلار سبب افزایش صادرات شده و به همین دلیل قیمت زعفران در بازار داخلی افزایش مییابد.

  • میزان و عرضه زعفران

میزان زعفرانی که به بازار عرضه می شود از دیگر دلایل قیمت زعفران است، هرچه میزان زعفرانی که وارد بازار میشود بیشتر باشد به همان میزان قیمت زعفران پایین تر خواهد بود.

  • میزان عرضه کشورهای رقیب در بازار

با وجود اینکه ایران بزرگترین تولید کننده زعفران در بازار زعفران است اما به دلیل توجیه اقتصادی این محصول سایر کشورهای جهان اقدام به پرورش زعفران داده اند. میزان تولید و عرضه سایر کشورها نیز مستقیما بر قیمت زعفران تاثیر گذار است.

 

 

  • تعرفه گمرکی کشورهای وارد کننده زعفران

به دلیل اینکه قسمت بسیار زیادی از زعفران ایران صادر می شود، نرخ تعرفه های وارداتی کشورهای دیگر تاثیر فوق العاده ای بر قیمت زعفران و میزان صادرات آن داردند.

  • قوانین و مقررات موجود در بازار

سیاست گذاری های انجام شده بر گمرک، صادرات، خرید تضمینی و حتی مالیات در وهله های زمانی گوناگون بر بازار زعفران موثر است.

فرش ارزان

۱۵ بازديد

عوامل موثر بر قیمت و کیفیت فرش های ماشینی

این باور غلط است که هر ارزان قیمتی بی کیفیت است و هر گران قیمتی با کیفیت و اصل است! چه بسا فرش های ارزانی هستند که دارای کیفیت بالا هستند و خریدار باید قبل از خرید حضوری و یا آنلاین به کارخانه ها و فروشگاه های آنلاین مختلف مراجعه کند و به مقایسه قیمت ها بپردازند. چه بسا شهر های تولید کننده و کارخانه های فرش ماشینی هستند که فرش های باکیفیت و زیبا را به دلیل عرضه مستقیم و فروش بی واسطه به فروش می رسانند.

شهرستان کاشان که به عنوان مهد تولید فرش ماشینی شناخته شده است به دلیل زیاد بودن کارخانجات و تولید کنندگان در این منطقه، حس رقابتی میان آن ها بر قرار شده است و تولید کننده ای در امر فروش موفق می شود که بتواند فرش های ارزان قیمت کاشان را با بالاترین کیفیت به فروش برساند. اگر تولید کننده در کاشان نتواند به مقوله قیمت، کیفیت و زیبایی اهمیت دهد از صحنه رقابت حذف می شود و در فروش شکست می خورد و در این میان یکسری عوامل موثر بر قیمت و کیفیت فرش های ماشینی هستند که در این امر نز دخیل می باشند.

شانه و تراکم

شانه و تراکم دو رکن اصلی در بافت فرش های ماشینی می باشند و علاوه بر اینکه میزان بالا رفتن شانه و تراکم روی زیبایی و ظرافت فرش ماشینی ارزان قیمت تاثیر می گذارد، از طرفی هم این میزان روی قیمت بافته ها تاثیر گذار خواهند بود. هر چه میزان تراکم در بافت فرش های ماشینی افزایش پیدا کند، استحکام و بافت فشرده ای در بافت قالی صورت خواهد گرفت و همچنین به دلیل میزان متریال مصرفی بیشتر در بافت فرش درجه یک، قیمت فرش نیز افزایش پیدا خواهد کرد. هر چه شانه و تراکم در فرش ها افزایش پیدا کند با همان اندازه نیز وقتی در قالی بافته می شوند بافته، بافتی ظریف به خود خواهد گرفت که مسلما فرش 1200 شانه و 1500 شانه از ظرافت و زیبایی بیشتری نیز برخوردار می باشند.
ما برای خرید بهترین فرش ماشینی در نظر داشته باشید که گران بودن الزاما نشان از بهتر بودن نیست چرا که شما هر نوع فرش ماشینی را که بخواهید برای منازل خود خریداری کنید باید متناسب با سبک زندگی که دارید بهترین بافته را انتخاب کنید چرا که فرش های شانه و تراکم بالا برای منازل پر تردد مناسب نیستند و ارزش خرید پایین تری نیز دارند.

رنگ بندی فرش
همانطور که می دانید فرش های ماشینی با پالت های رنگی مختلفی نیز به تولید می رسند که جنس الیاف بافته شده در فرش ها نیز تاثیر گذار در نشان دادن رنگ و کیفیت بافته ها نیز می شوند. الیافی که با استفاده از رنگ های طبیعی رنگرزی می شوند مسلما زیبا و خاص تر و با کیفیتی بالاتر نیز خواهند بود و از طرفی فرش های ماشینی که با رنگ های مصنوعی رنگرزی می شوند قطعا قیمت ارزان تری نیز خواهند داشت.

رنگ پذیری نخ هایی مثل پلی استر و ورژن بسیار بالا تر از نخ آکریلیک می باشند و از طرفی هم قیمت نخ های پلی استر ارزان تر نیز می باشد. هر چه تعداد رنگ بافته شده در فرش های ماشینی بیشتر شود، ظرافت و زیبایی طرح و بوم نیز افزایش پیدا خواهد کرد. رنگ بندی فرش های ماشینی ارزان قیمت و بافته های گران با تعداد پالت های رنگی 8، 10، 12 و 14 رنگ صورت می گیرد.

الیاف فرش
چیزی که باعث ایجاد تفاوت در قیمت فرش ارزان و قیمت فرش های گران شده جنس الیاف بافته شده در فرش های ماشینی می باشند. همانطور که می دانید فرش های ماشینی امروزه با جنس الیاف مختلفی بافته می شوند که بهترین الیاف فرش که روی قیمت آن ها نیز تاثیری مستقیم می گذارند، نخ آکریلیک هیت ست شده می باشد که این نخ همانند نخ پشم طبیعی می باشد و کیفیتی مانند فرش های دستباف به بافته ها می دهند. اما دسته دیگر نخ ها نیز هستند مانند نخ ورژن، پلی استر، پلی پروپیلن و... که این نخ ها دارای قیمتی ارزان تر و همچنین کیفیت پایین تر از نخ های آکریلیک دارند. اگر به دنبال خرید فرش ماشینی خوب و ارزان هستید، این الیاف در صورت هیت ست شدن مناسب می باشند و در حالت کلی کیفیت و دوام وابسته به استفاده شما از فرش می باشد.

بررسی فرش 350 شانه ارزان قیمت

اگر به دنبال خرید فرش ارزان ضخیم هستید، بهترین انتخاب برای شما خرید فرش 350 شانه ماشینی می باشد. فرش 350 شانه جزء ارزان ترین نوع فرش مای ماشینی می باشد که با شانه و تراکمی پایین بافته می شوند که این شانه و تراکم پایین سبب آن شده است تا از نخ تار و پود و چله کمتری نیز برای بافت این فرش ارزان قیمت استفاده کنند. برای بافت فرش 350 شانه بی سی اف ارزان از نخ بی سی اف اغلب استفاده می شود چون دستگاه بافت این فرش جدید ارزان توانایی بافت فرش بی سی اف را با نخ تار و پود های دیگر ندارد. فرش 350 شانه دارای وزنی کم نیز می باشد و دلیل آن نیز به دلیل استفاده از میزان متریال مصرفی کمتر در بافت قالی می باشد.

در باب بررسی مشخصات فرش 350 شانه ارزان قیمت باید بگوییم چون این بافته دارای قیمتی ارزان می باشد، به همین دلیل جزء یکی از محبوب ترین فرش ارزان قیمت هستند که با تعداد بسیار بالایی به کشور های افغانستان و پاکستان صادر می شوند و همچنین بهترین فرش برای مساجد، حسینیه، سالن تشریفات می باشند چرا که دارای قیمتی ارزان بوده و به دلیل ضخامت بالا برای مکان های پر تردد مناسب می باشند.

 

بررسی فرش های 500 شانه ارزان قیمت

فرش ماشینی 500 شانه بافته ای است که در تعداد 500 گره در هر متر عرض و همچنین تعداد 50 گره در هر ده سانتی متر از فرش بافته شده است که این تعداد گره ها وظیفه اتصال نخ های تار و پود را به یکدیگر دارند. فرش های 350 شانه به دلیل اینکه جزء اولین تولیدات بودند بعد از مدتی به سرعت از دور خارج شدند و فرش 500 شانه ماشینی جایگزین این نوع بافته ها شدند به گونه ای که برای بافت فرش 500 شانه از طرح های بیشتری می توانستند در بافتشان استفاده کنند و همچنین به دلیل داشتن شانه و تراکمی بالاتر دارای پاخوری مناسب نیز می باشند. فرش ارزان 500 شانه به دلیل اینکه کیفیت مطلوبی داشت و پاسخگوی مکان های پر تردد بودند، به همین دلیل این فرش های 500 شانه ارزان قیمت را با ابعاد و متراژ های بزرگ با نام فرش های یکپارچه نیز به تولید رساندند.

در جهت بررسی مشخصات فرش های 500 شانه ارزان قیمت باید این مورد را در نظر داشته باشید که این بافته ها را نیز اغلب با نخ های ورژن، پلی استر و گاها آکریلیک هیت ست شده می بافند چرا که نخ ورژن حجیم می باشد و بافت توپری نیز به بافته می بخشند و از طرفی قیمت ارزان تری نسبت به فرش های تراکم بالا نیز دارد.

 

بررسی فرش های طرح 700 شانه ارزان قیمت

خیلی از فروشندگان کلاه بردار و سودجو فرش های طرح 700 شانه ارزان قیمت را به جای فرش 700 شانه اصل به فروش می رسانند و هزینه زیادی نیز در قبال فروش فرش طرح 700 شانه نیز دریافت می کنند. اما توجه کنید که تفاوت های فرش طرح 700 شانه و 500 شانه قابل تشخیص می باشد و شما تنها با دانستن چند مورد به راحتی می توانید، تفاوت بین دو بافته را تشخیص دهید. این فرش ارزان ماشینی نمونه ای از بافته های ارزان قیمت بافته شده با طرح های جدید می باشد. فرش طرح 700 شانه در اصل همان فرش 500 شانه ماشینی می باشد اما با به بکارگیری ماشین آلات جدیدتری اقدام به تولید فرش 500 شانه با طرح و نقشه های فرش 700 شانه ماشینی نموده اند.

از لحاظ بررسی فرش های طرح 700 شانه ارزان باید بگوییم که چون با دستگاه ها جدیدتری نسبت به فرش 500 شانه، این فرش 500 شانه طرح 700 بافته می شود قاعدتا قیمت گران تری نیز خواهد داشت. فرش طرح 700 شانه عمدتا با تراکم های مختلفی نیز بافته می شوند که این تراکم های بالا موجب می شوند تا بافت فرش فشرده نیز بشود که علاوه بر اینکه استحکام و مقاومت بافته افزایش پیدا می کند، به واسطه بالا رفتن میزان تراکم فرش قیمت فرش طرح 700 شانه نیز با افزایش قیمت رو به رو خواهد شد.

 

بررسی ویژگی های فرش 700 شانه ارزان قیمت

همانطور که گفتیم از جمله عوامل تاثیر گذار بر قیمت فرش های ماشینی، شانه و تراکم فرش، میزان متریال مصرفی و جنس آن ها می باشد که فرش 700 شانه به عنوان یکی از پر فروش ترین فرش های ماشینی با قیمت مناسب می باشد چرا که برای بافت فرش 700 شانه ارزان قیمت از نخ آکریلیک هیت ست شده استفاده می شود و همچنین از جدیدترین دستگاه های روز برای بافت فرش 700 شانه کاشان استفاده می شود. اگر به دنبال خرید بهترین فرش ماشینی می گردید که تا 10 سال نیز دوام و طول عمری بالا داشته باشد، بهترین انتخاب برای شما فرش ارزان 700 شانه خواهد بود. فرش 700 شانه با تراکم های مختلفی نیز بافته می شود که دست شما برای انتخاب باز خواهد بود و در نظر داشته باشید که هر چه میزان تراکم در بافته افزایش پبدا کند دارای استحکام و مقاومتی بی نظیر نیز خواهد شد.

https://iraniancarpet.co/machine-carpet-cheap

مبل طوسی با چه فرشی ست می شود

۱۵ بازديد
برای داشتن خانه ای که در عین زیبایی، هماهنگ و متناسب هم به نظر برسد باید در انتخاب تک تک وسایل دقت نمود و تا جای ممکن سعی کرد که رنگ ها و بافت ها با هم ست باشند. ست کردن مبل و فرش با یکدیگر یکی از چیزهایی است که در دکوراسیون داخلی بسیار مهم بوده و باید به بهترین شکل انجام گیرد. اگر شما رنگ طوسی را برای دکوراسیون خانه خود انتخاب کرده اید، شاید این سوال برای تان پیش آمده باشد که مبل طوسی با چه فرشی ست می شود؟ آیا برای چیدمان خانه ای با مبل طوسی رنگ باید از فرش های مدرن استفاده کرد؟ و یا می توان فرش های سنتی ایرانی را نیز انتخاب نمود؟ فرشی که با مبل طوسی ست می شود ساده باشد یا طرح دار؟ در این متن به این سوالات پاسخ داده خواهد شد، پس با ما همراه بمانید.

با مبل طوسی چه فرشی ست کنیم؟

شاید برای پاسخ به این سوال اولین جوابی که به ذهن خطور کند، رنگ طوسی باشد. به این معنی که بهترین رنگ فرش برای ست شدن با مبل طوسی، رنگ طوسی است. اما باید گفت اگر مبل طوسی را با فرش طوسی ست کنید، چیدمانی یکنواخت و کسل کننده خواهید داشت و حتما بعد از گذشت مدت زمانی از آن خسته خواهید شد. برای ست کردن مبل طوسی و فرش بهترین کار پیاده کرده ایده های رنگی و ست کردن رنگ هایی است که با طوسی جور در می آیند. برای مثال فرش هایی با خانواده رنگ های کرم، طوسی، لیمویی، سفید و آبی برای ست شدن با مبل طوسی رنگ انتخاب هایی عالی به شمار می روند.

مبل طوسی با فرش کرم

همانطور که گفته شد فرش کرم می تواند به عنوان یک گزینه مناسب برای ست شدن با مبل طوسی مطرح شود. رنگ کرم حال و هوای گرم دارد و فضای سرد رنگ طوسی را متعادل می کند. همچنین با ست کردن مبل طوسی و فرش کرم فضای خانه روشن تر به نظر می رسد، که این خود از اهمیت زیادی برخوردار است. فرش کرم رنگ را می توانید ساده و یا طرح دار انتخاب کنید. فرش کرم رنگ ساده با مبل طوسی، خانه تان را خلوت تر، دلباز تر و مدرن تر نشان می دهد و فرش کرم رنگ طرح دار با اضافه کردن بافت به دکوراسیون خانه تان، به افزایش انرژی و بالا بردن تنوع بصری کمک خواهد کرد.

مبل طوسی با فرش سفید

رنگ سفید تقریبا با تمامی رنگ ها ست می شود، اما این رنگ در کنار مبل طوسی عالی ترین همنشینی را خواهد داشت. فرش سفید ساده همراه با طرح های برجسته و سفید رنگ که باعث به وجود آمدن کمی بافت در فرش می شوند، می توانند در کنار مبل طوسی روشن قرار گیرند و موجب بیشتر شدن جلوه آن گردند. اگر مبل طوسی را با فرش سفید ست می کنید بهتر است بر روی مبل از کوسن های سفید و طوسی طرح دار استفاده نمایید تا فضای خانه بیش از حد یکنواخت نشود. شاید تنها ایراد استفاده از فرش سفید رنگ، زود کثیف شدن آنها باشد، پس برای خانه ای با بچه کوچک استفاده از رنگ فرش پیشنهاد نمی شود. نکته آخر اینکه رنگ های خیلی روشن مانند سفید، کرم و یا لیمویی برای فرش، با مبل طوسی روشن هماهنگی بیشتری دارد. اگر مبل تان به رنگ طوسی تیره است، استفاده از رنگ های دیگر پیشنهاد می شود.

مبل طوسی با فرش طوسی

همانگونه که در قسمت های قبلی اشاره شد استفاده از دو رنگ طوسی در کنار همدیگر فضا را بیش از حد یکنواخت می کند. اما اگر مایلید که حتما فرشی طوسی رنگ داشته باشید، پیشنهاد می شود که فرش های طرح دار که در آنها از دو یا چند رنگ دیگر نیز استفاده شده است، تهیه نمایید. فرش های طوسی- سفید، طوسی- صورتی، طوسی- لیمویی، و فرش های وینتیج یا کهنه نما انتخاب هایی فوق العاده برای قرار گیری در کنار مبل طوسی هستند.

مبل طوسی با فرش طوسی- لیمویی: فرش های مدرن طوسی- لیمویی در کنار مبل طوسی با کوسن های لیمویی رنگ انتخابی ژورنالی و خاص محسوب می شود. این فرش ها با طرح های هندسی و یا گل دار که زمینه ای طوسی رنگ و طرح هایی لیمویی دارند، بسیار زیبا و چشم نواز هستند و چیدمان خانه تان را مدرن و امروزی می کنند.
مبل طوسی با فرش طوسی- صورتی: این فرش نیز همانند فرش های طوسی- لیمویی ترکیبی بی نظیر از دو رنگ کاملا متناسب را ارائه می دهند. با انتخاب این رنگ نیز می توان از کوسن هایی به رنگ صورتی بر روی مبل ها استفاده نمود. رنگ صورتی دارای طیف های گوناگونی است که تقریبا همه آنها با طوسی هماهنگی دارد. فرشی با رنگ های صورتی فانتری به همراه طوسی برای فضاهایی نظیر اتاق خواب، و فرشی با رنگ های صورتی روشن و صورتی چرک به همراه طوسی برای اتاق نشیمن و پذیرایی مناسب است.
فرش وینتیج یا کهنه نما: این فرش ها که دارای ظاهری قدیمی و کهنه هستند، امروزه طرفداران زیادی دارند و در خانه های لوکس با دکوراسیون ویژه استفاده می شوند. فرش های وینتیج دارای ترکیب رنگی طوسی- صورتی و یا طوسی- سفید و طوسی- آبی به عنوان انتخاب هایی فوق العاده در کنار مبل طوسی به شمار می روند.

مبل طوسی با فرش سنتی

خیلی از خانواده ها دوست دارند فرش های سنتی دستبافت یا ماشینی در خانه داشته باشند. هیچ مانعی برای ست کردن مبل طوسی با فرش سنتی وجود ندارد و فقط باید در انتخاب طرح و رنگ آن کمی دقت نمود. برای مبل طوسی استفاده از فرش سنتی با زمینه کرم روشن و گل هایی به رنگ های صورتی و آبی و طوسی تیره پیشنهاد می شود. به این دلیل که رنگ طوسی، رنگی مدرن به حساب می آید و مبل طوسی رنگ فضایی مدرن و امر.وزی دارد، بهتر است از فرش های سنتی با تراکم گل کم استفاده گردد.

در یک عمل جسورانه می توان مبل طوسی تیره را با فرش سنتی به رنگ قرمز درخشان نیز ست نمود. این انتخاب بی نهایت شگفت انگیز و جذاب خواهد بود. فرش های سنتی ایرانی با نقشه های بختیاری و عشایری و قم و کاشان و دیگر نقشه های معروف در کنار رنگ خنثی طوسی جلوه ای بیش از حد زیبا خواهد داشت. این فرش های ایرانی با جلوه ای چشمگیر و نقشه ها و طرح هایی روح نواز، انرژی و روح تازه ای را در خانه می دمند. همچنین از فرش های بسیار ساده و تک رنگ قرمز و زرشکی نیز برای ست کردن با مبل طوسی می توان استفاده نمود.