فرش مناسب اتاق كودك

فرش هاي دستبافت و ماشيني

فرش مناسب اتاق كودك

۲۳ بازديد

كودكان موجودات بسيار شيريني مي باشند كه قبل از متولد شدنشان والدين به دنبال مكاني متناسب با روحيه حساس آن ها مي باشند. به همين منظور وسايل لازم را تهيه كرده و در اتاقي به زيباترين شكل ممكن چيدمان مي كنند. در كنار سرويس خواب، اسباب بازي، پرده و وسايل تزئيني براي اين مكان از ديگر وسايلي كه خريد ان الزامي مي باشد "فرش" است. فرش هاي ماشيني تنوع بالايي را دارند و ما در اين مقاله به يكي از بهترين انتخاب ها براي شما عزيزان توضيح خواهيم داد. با ما همراه باشيد.

چه فرشي را انتخاب مي كنيد؟ در ابتدا فرشي با نام اختصاصي فرش كودك وجود نداشت و افراد از فرش هاي ارزاني مانند گليم فرش استفاده مي كردند. همچنين در بعضي از منازل از فرش هاي كلاسيك نيز براي پوشش اتاق خواب استفاده مي شد. اما امروزه اين دو گزينه براي پوشش اتاق كودك شما از رده خارج شده است. زيرا فرش هاي كلاسيك داراي قيمت بالايي بوده و نقش و نگار آن براي اتاق كودك شما مناسب نمي باشد و يا گليم فرش هاي ماشيني به منظور سطح زبر و ضخيم براي پوست فرزند شما پيشنهاد نمي شود. در اين ميان كارخانجات توليد فرش ماشيني به توليد و عرضه فرش هاي شگي پرداختند. فرش هاي شگي يا فرش هاي پرزبلند داراي الياف پرزبلندي در سطح فرش بوده و بسيار لطيف مي باشد. به صورتي كه هر فرد در هر سنيني از راه رفتن بر روي اين محصول احساس خوبي را دارد.  اما از معايب فرش هاي شگي مي توان به نفوذ آلودگي به داخل پرز هاي بلند آن و همچنين دشواري در جارو كشيدن آن اشاره كرد.

در نهايت به بهترين و مناسب ترين فرش براي كودك شما خواهيم رسيد. اين محصول داراي قيمت ارزان و كيفيت بالايي مي باشد. فرش هاي كودك يكي از درجه يك ترين انتخاب براي فضاي شخصي كودك دلبند شما بوده كه با الياف پلي اوژن بافته مي شود. يكي از دستاورد هاي صنعت فرش ماشيني توليد الياف پلي اوژن و استفاده از آن در فرش كودك و يا فرش هاي فانتزي و مدرن مي باشد. اين الياف از فرش شما در برابر پرزدهي، رفت و آمد، آلودگي هايي كه بر اثر بازي هاي كودكانه يا ريختن موارد غذايي بر روي فرش رخ مي دهد كه تنها با موارد شوينده به راحتي رفع مي گردد. از ديگر مزاياي فرش كودك مي توان به وزن كم و جابجايي راحت آن، عدم حساسيت براي پوست آسيب پذير كودكان اشاره كرد. فرش هاي كودك داراي تنوع بالايي در طرح و رنگ مي باشند كه اصولا از انيميشن هاي معروف و دلنشين كودكان الگو برداري مي شود. اين محصولات در سه نوع دخترانه، پسرانه و خلاقيت بافته مي شود كه با توجه به سليقه هر فرد مورد استفاده قرار مي گيرد.

توجه داشته باشيد كه فرش هاي عروسكي در سه سايز بزرگ استاندارد مانند فرش 12 متري، فرش 9 متري و فرش 6 متري بافته مي شود . اما اگر متراژ فضاي شما كوچك است مي توانيد از فرش هايي با ابعاد قاليچه استفاده نماييد. خريد سايز هاي سفارشي براي طرح هاي عروسكي نيز قابل سفارش مي باشد.

روش شستن فرش های پوست

فرش های پوست گوسفندی را می توان به خشکشویی یا قالیشویی برد اما اینکار می تواند هزینه بر باشد. اگر می خواهید فرش پوست را به راحتی و با حداقل هزینه در خانه بشویید، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • وان یا تشت بزرگی را با آب خنک یا ولرم پر کنید. هرگز از آب داغ استفاده نکنید چون باعث جمع شدن فرش می شود.
  • برای شستن فرش پوست در منزل، هرگز از پودر های لباسشویی استفاده نکنید چون باعث خشک و سفت شدن آن می شود. بجای آن باید از یک ماده شوینده مخصوص پوست استفاده کنید که برای این نوع فرش ها طراحی شده باشد. ماده ی شوینده نباید قلیایی باشد و فاقد آنزیم های بیولوژیکی باشد. از نرم کننده های پارچه نیز استفاده نکنید. قبل از استفاده از هر ماده ی شوینده، ابتدا آن را روی قسمت کوچکی از فرش امتحان کنید.بهترین روش یادگیری سریع زبان انگلیسی
  • گره های موجود در فرش را با برس مخصوص باز کنید و آن را در وان قرار دهید و با ماده ی شوینده حدود چند دقیقه بشویید.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.